Before the trip!!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van madelein - WaarBenJij.nu Before the trip!!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van madelein - WaarBenJij.nu

Before the trip!!!

Door: Madelein

Blijf op de hoogte en volg

09 Juni 2006 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Heey hallo allemaal!!

Hoe gaan het met jelle? Mit mij gaan het baie lekker!!!

Ja, dat kan ik nu makkelijk zeggen! Afgelopen woensdag heb ik m’n laatste toets gehad, dus ben ik nu helemaal klaar. Ik moet zeggen dat ik nog wel wat hoogtepuntjes te vertellen heb over school hier. Te beginnen bij afgelopen maandag. Een van de docenten had gevraagd of we (6 NHTV studenten) om 13.15 naar de docentenkamer konden komen… Wat zou ons hier toch te wachten staan. Nogal voorspelbaar stonden alle docenten die wij het afgelopen semester hadden gehad op ons te wachten. Oh mijn god, dacht ik… Daar sta je dan. We kregen een korte toespraak waarin we helemaal de hemel in geprezen werden om onze goede resultaten. Wij als eerste uitwisselingsstudenten van deze universiteit hebben het goed gedaan en alles goed georganiseerd. Conclusie van het verhaal was dat ze zich een beetje schaamden om het niveau van hun. Maar dat wij zeker een meerwaarde zijn geweest in de klas… bla bla bla. Hartstikke lief natuurlijk, maar het was misschien wat overdreven. Ach ja, allicht hebben we de NHTV en het Nederlandse onderwijs goed vertegenwoordigd!

Maar dan, woensdag moesten we onze laatste toets maken voor sociale psychologie. Aangezien wij allemaal graag wilden reizen, hadden we gevraagd het eerder te maken en dat was dus deze woensdag. Dit was werkelijk een lachertje, nadat we de toets uitgereikt hadden gekregen verliet de docent heel leuk de kamer… Wat denk jij dat het gevolg was… Inderdaad die toets hebben we vraag per vraag met elkaar kunnen bediscussieren. Gedurende de test kwamen we heel wat fouten tegen, overduidelijk dat deze toets door studenten een paar jaar geleden gemaakt was. Bij het moment van inleveren vroegen we het voor de gein nog eens na. Hij gaf gewoon toe dat het zo was en geen zin gehad had de toets nog na te lopen of het wel klopte…. Ja, ik geloof dat ik niet meer hoef te zeggen…. Mij rest nog wel: Bedankt CPUT (universiteit) ik heb een geweldig semester gehad!

Om dit goed af te sluiten zijn we woensdagavond naar Stellenbosch gegaan (klein studentenstadje 50 km van Kaapstad) om het te vieren onder het genot van een dinertje en wat lekkere drankjes!

De planning vanaf nu is dat we morgen vertrekken richting Johannesburg. Deze keer gaan we op een afrikaans tempo. We hebben ruim een week om daar te komen. Maandag 19 juni landen Mariel d’r ouders in Johannesburg. Vanaf daar willen we naar het Krugerpark gaan en dan via de oostkust, wildcoast terug naar Kaapstad. Daar gaan we ongeveer drie weken over doen. Dan hebben we nog een week over in Kaapstad en op maandag 17 juli zit het mooie avontuur er al weer op.

Nu zijn we dus nog even bezig met de laatste voorbereidingen en inpakken, want we hebben onze huur ook moeten opzeggen in het nu al te gezellige ‘studentenhuis’. Voor deze keer houd ik het hierbij. Hopelijk kan ik gedurende de trip jullie op de hoogte houden, maar ik garandeer niets.

Wens jullie veel plezier met het kijken van het WK. Wij gaan straks in iedergeval de opningswedstrijd bekijken, daarna weet ik niet of we nog plaatsen kunnen vinden die het uitzenden.

Adios!

Veel liefs, Madelein !

  • 09 Juni 2006 - 14:08

    Lian:

    Ik ben bij voorbaat alweer jaloers! Heb je nog wel teruggemaild, maar dat zie je waarschijnlijk pas laat... Meid(en), ontzettend veel plezier, en laat snel weer wat horen als je terug bent!Ik ga aan je denken! x

  • 10 Juni 2006 - 12:46

    Toos:

    leuk om je site te lezen .nog een hele fijne reis veder
    groetjes Toos tot wederhoren .

  • 13 Juni 2006 - 10:08

    Femke:

    Heej Madeleintje!!

    Ik heb me weer even helemaal bijgelezen en je hebt weer een hoop beleefd!! Klinkt echt weer helemaal super!!
    Ik weet niet of je dit nog leest, maar iig heel veel plezier en geniet van je laatste paar weken daar!!

    Dikke Xus, Femke

  • 14 Juni 2006 - 08:20

    Sophie:

    Jeetje man!! wat gaat dat allemaal snel hè! Ik vond het super om tot nu toe al je avonturen te hebben kunnen lezen! geniet nog even lekker de komende weken! liefs Sophie

  • 24 Juni 2006 - 08:40

    Marlies:

    Hee Madelein!

    Hoe istie?
    Het WK tot nu toe goed gevolgd? In't oranje?
    Hihi hier is het een grote oranje boel in de kroeg, tot nu toe echt super gezellig!!!
    Aanstaande maandag heb ik mn mondeling al, spannend! Ben nu weer alles goed aan het overlezen enzo...dan zien we het wel maandag:-)
    Hoe is het reizen?
    Het komt nu gelukkig alweer dichtbij dat je terugkomt, he he eindelijk;-)
    Ik ga alleen net 17 juli op vakantie. Wat een planning he? Dus je welcome back feestje moeten we samen maar iets later vieren.

    Veel plezier verder met Mariel dr ouders en het rondtrekken + laatste week in Kaapstad, hopelijk nog 1 updateje (of meer...) in de tussentijd?

    Kus Marlies

  • 27 Juni 2006 - 08:09

    Marlies:

    Hey Madelein!
    Wilde je ff laten weten dat ik gister ben geslaagd:-D Een 7,5 voor de scriptie en een 7 voor mn mondeling!
    Nu komende week de rest van de meiden nog en dan FEEST!
    x Marlies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 34677

Voorgaande reizen:

11 Januari 2006 - 12 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: